Milyen esetekben lehet szükség generációváltásra?
Generációváltás a családi vállalkozásokban
Amikor a cégeladás a legjobb megoldás
A generációváltás előtt álló sikeres cégek örökösök nélkül is könnyen találhatnak új gazdára, hiszen nem egy befektető keres olyan cégeket, amelyeket továbbfejlesztve hosszú távon is nagy hozamokat érhet el. Az eladáson gondolkodó cégtulajdonosoknak éppen ezért olyan vevőt érdemes találniuk, aki nem csak felismeri a vállalatban rejlő potenciált, de annak örökségéhez értékteremtő módon áll hozzá. A generációváltás így – a megfelelő vevő megtalálásával – nem kell, hogy a cég végét jelentse, éppen ellenkezőleg. Az új vezetés a vállalati kultúra gondozásával, a cég összeszokott alkalmazottaival közösen újabb sikerek felé kormányozhatja a vállalatot. Természetesen ugyanakkor nem egyszer fordulhat elő, hogy az alapítótulajdonos nem kíván teljesen elszakadni cégétől, így kisebbségi tulajdonban maradva akár a stratégiai döntések meghozatalában is szerepet vállalhat. Ilyen módon egyszerre szavatolható, hogy az új, profi menedzsment magabiztosan vezesse a céget, valamint az is, hogy az alapító elképzelései hosszú távon is meghatározóak maradhassanak a vállalat működésében.